During this digital transformation era, it is essential to provide your clients with a better user experience (UX). The client chooses which channel to use when interacting with your services: through the Internet or a mobile app, via a kiosk, or face-to-face. The key task for you is to create an opportunity and make it simple and secure. Without a doubt, it is completely impossible to do that by making your clients use outdated means to confirm transactions, such as SMS OTP (one-time password), push notifications, hardware or software OTP generators, static PINs, or even scratchcards.
Selama era transformasi digital ini, penting untuk memberikan pengalaman pengguna (UX) yang lebih baik kepada klien Anda. Klien memilih saluran mana yang akan digunakan saat berinteraksi dengan layanan Anda: melalui Internet atau aplikasi seluler, melalui kios, atau tatap muka. Tugas utama Anda adalah menciptakan peluang dan membuatnya sederhana dan aman. Tanpa ragu, sama sekali tidak mungkin untuk melakukan itu dengan membuat klien Anda menggunakan cara lama untuk mengonfirmasi transaksi, seperti SMS OTP (kata sandi satu kali), pemberitahuan push, generator OTP perangkat keras atau lunak, PIN statis, atau bahkan kartu awal.
Penipuan yang disebabkan oleh pencurian PIN statis, pertukaran SIM, atau serangan rekayasa sosial Pengalaman pengguna yang buruk karena penggunaan OTP atau input kata sandi untuk mengkonfirmasi transaksi Biaya tinggi risiko reputasi dalam kasus terkait penipuan Biaya tinggi dari solusi 2FA “klasik” itu sendiri dan perawatannya
The omni-channel solution allows your clients to confirm any digitally generated transaction with just one tap. It is easy, secure, and can be done right from your mobile app. It doesn’t matter where the transaction was created—via the Internet, mobile device, or kiosk—it will be confirmed in your mobile app using the highest level of protection.
Solusi omni-channel memungkinkan klien Anda untuk mengkonfirmasi setiap transaksi yang dihasilkan secara digital hanya dengan satu ketukan. Mudah, aman, dan dapat dilakukan langsung dari aplikasi seluler Anda. Tidak masalah di mana transaksi dibuat—melalui Internet, perangkat seluler, atau kios—itu akan dikonfirmasi di aplikasi seluler Anda menggunakan tingkat perlindungan tertinggi. Konfirmasi Bayar Konfirmasi Pembayaran FAM
Konfirmasi transaksi berkurang 3,5 kali lipat Tingkat penipuan di mobile dan online banking berkurang 70-75% Pengurangan biaya tahunan hingga 30%
PayConfirm is a software platform that performs mobile transaction authentication signature (mTAS) to authenticate or confirm any type of operations, including transactions or e-documents, on a mobile device. Comparing to such methods of transaction confirmation as SMS, One-Time Password, scratch-cards, MAC-tokens and others, PayConfirm makes the process more secure and
user-friendly.
PayConfirm adalah platform perangkat lunak yang melakukan tanda tangan otentikasi transaksi seluler (mTAS) untuk mengotentikasi atau mengonfirmasi semua jenis operasi, termasuk transaksi atau dokumen elektronik, pada perangkat seluler. Dibandingkan dengan metode konfirmasi transaksi seperti SMS, One-Time Password, kartu awal, token MAC, dan lainnya, PayConfirm membuat proses lebih aman dan mudah digunakan.
Single sign-on (SSO) refers to the ability of employees to log in once with one set of credentials and receive access to all corporate apps, websites, and data for which they have permission. Usually, when accessing corporate portals, SaaS services, or apps, employees log in with their credentials or use an approved authentication solution. While static PINs are very easy to compromise, employees are requested to change their passwords regularly. As a result, users lose or forget their credentials and the IT helpdesk is always overloaded with requests related to password updates.